Isa Knol doet de opleiding Mediaredactie bij ROC van Twente. Van februari tot en met juni liep zij stage bij Ondernemerslab Twente. Lees hier haar bevindingen,…

Ben jij als mediaredactie-student op zoek naar een stage met veel uitdaging waarbij je veel kunt én mag leren? Dan ben je bij het Ondernemerslab op het juiste adres! Jij gaat als mediaredactie-stagiaire op pad om leuke én unieke content te maken! Benieuwd naar hoe je dit precies gaat doen? Lees dan dit artikel!

Diverse content maken!

Bij het Ondernemerslab krijg je de kans om jezelf uit te dagen in hetgeen waar jij passie en talent voor hebt. Als stagiaire mediaredactie, is het jouw taak om op een creatieve manier vast te leggen in wat er hier gedaan wordt. Dit gaat verschillende kanten op, zoals het maken van artikelen, videoitems, foto’s, podcasts en nog veel meer!

Jij gaat zelf op onderzoek uit om dit te maken. Zo kun je meedraaien bij de projecten die hier beschikbaar worden gesteld, denk aan de businessboost, het Start-up café, het O2-lab, C-ALearn, en daarnaast mijn persoonlijke favoriet waar ik zelf het meest van had genoten, de Xperience Day.

Alle taken

Tijdens deze stage krijg je de mogelijkheid om taken uit te voeren die met je vak te maken hebben. Hier een kort overzicht van wat deze allemaal zijn:

  • Filmopnames maken / fotobeelden schieten.
  • Podcasts organiseren en maken.
  • Het afnemen van interviews: deze in beeld brengen met tekst, of video.
  • Artikelen maken, en deze linken aan het Ondernemerslab.
  • Vormgeving: content bewerken, controleren en publiceren.

Wekelijkse update

Voor het maken van je content krijg je uiteraard beschikking tot de website om dit hierop te kunnen plaatsen. Je krijgt hiervoor inloggegevens waarbij je alles wat je maakt, kunt publiceren op de website. Het is daarnaast belangrijk om te weten dat er wekelijks content moet verschijnen op de website. Het is dan aan jou om te bepalen wat dit wordt.

Wat je uiteindelijk maakt, wordt gecontroleerd en gepubliceerd door Willem Habers. Hij kijkt samen met jou naar wat je hebt opgeleverd, en past de dingen aan waar dit nodig is om de content zo mooi mogelijk te krijgen.

Gewoon doen!

Het belangrijkste is om zoveel mogelijk uitdaging op te zoeken, en daarnaast lekker creatief aan de slag te gaan met de content waar je aan werkt /oplevert. Je kunt het aanpakken zoals jij het zelf wilt. Ten slotte is het motto van het Ondernemerslab: ”Gewoon dóen!”.

gewoon doén...

Elke maandag het laatste nieuws van het Ondernemerslab in je mailbox?
Ja, ik abonneer me op de nieuwsbrief van het Ondernemerslab:
Ik ben: *

We spammen niet! Lees ons privacybeleid voor meer info.

Pin It on Pinterest

Share This