Afgelopen week op 14 Februari was het Valentijnsdag. Voor ondernemers was dit ook een erg romantische avond. Bij het Heracles Stadion in Almelo werden er gesprekken gehouden tussen beginnende en gevorderde ondernemers in de vorm van speeddates. Benieuwd naar hoe dit is gegaan? In dit artikel lees je een kort overzicht van hoe de avond is verlopen

Speeddating

Alle gasten zijn aan het begin van de avond ontvangen. Deze gasten bestaan uit de beginnende ondernemers, dit zijn de jongeren van het Ondernemerslab, en de gevorderde ondernemers, dit zijn de mensen die hun bedrijf al een langere tijd hebben. Eenmaal in het restaurant werd er voor elke ondernemer een plek aangewezen waar zij mochten zitten. Het idee van het speeddaten was dat een beginnende werknemer met een gevorderde werknemer in gesprek ging en zo aan elkaar vragen stellen. Er lagen kaartjes op tafel voor het geval dat de deelnemers geen idee hadden welke vragen ze precies moesten stellen.

Drie rondes

Het speeddaten bestaat uit drie rondes waarbij de gasten na elke ronde moesten wisselen om met andere ondernemers in contact te komen. Dit werd voorzien van een lekker hapje eten. Op deze manier kun je van verschillende ondernemers horen wat hun ervaringen zijn met het starten en leiden van hun eigen bedrijf en kun je inspiratie ervan opdoen.

Aantal deelnemers / wat vonden ze ervan?

Er zijn ongeveer 40 ondernemers en ondernemende studenten naar dit evenement bij het Heracles stadion gekomen. Dit betekent 20 beginnende en 20 gevorderde ondernemers. De ondernemers waren erg benieuwd naar hoe de avond ging verlopen en tijdens de gesprekken toonden ze veel interesse naar de andere mensen die zij spraken. Het was een informatieve, maar ook een gezellige avond.

Het O2-Lab

Het first dates café werd georganiseerd door het O2-Lab. O2LAB Twente is een samenwerking tussen: ROC van Twente, MKB Twente en Saxion Centrum voor Ondernemerschap.

O2LAB Twente richt zich op het integreren van ondernemerschap (op basis van Entrecomp Framework) in het curriculum. Onder meer door te onderzoeken wat er in de verschillende opleidingen voor nodig is, door de inzet van ondernemerschapsambassadeurs en door een evaluatie instrument te ontwikkelen dat de effectiviteit van die ondernemerschapsonderwijs interventies kan meten.

Andere activiteiten zijn gericht op het versterken van betrokkenheid van ondernemers bij het onderwijs; ondernemers brengen actuele vraagstukken in en worden ingezet als mentoren en rolmodellen voor ondernemende studenten. Ook verbetert het de start-up-ondersteuning door betere afstemming van bestaande practices van de partners en door te leren van elkaar.

gewoon doén...

Elke maandag het laatste nieuws van het Ondernemerslab in je mailbox?
Ja, ik abonneer me op de nieuwsbrief van het Ondernemerslab:
Ik ben: *

We spammen niet! Lees ons privacybeleid voor meer info.

Pin It on Pinterest

Share This