Willem Habers geeft een pitchtraining aan de ondernemers van de opleiding Vakman Ondernemen

Wat is pitchen?

Een pitch bestaat uit drie belangrijke onderdelen:

Kort:

Kort betekent niet dat je pitch maar twee minuten, of één minuut, 10 minuten of 85 minuten mag duren. Kort betekent alleen dat je geen onnodige routes neemt. Je vertelt een sleutelverhaal. Dit betekent niet dat je alleen de belangrijkste feiten gebruikt om een ​​saai verhaal te vertellen. 

Verhaal:

Een pitch moet aantrekkelijk blijven. Dit doe je door je toespraak als een verhaal te behandelen. Je verhaal heeft een begin, een midden en een einde. Net als in een thriller of een goede actiefilm begin je je verhaal op een direct opvallende manier. Dan trek je de aandacht als een echte verhalenverteller.

Het doel:

Het korte verhaal dat je vertelt heeft een kernboodschap. Deze belangrijke informatie kan in één zin worden samengevat. Als je meer dan één zin nodig hebt, heeft je pitch geen focus. 

Waarom pitchen?

Ondernemers gaan pitchen vaak tegen komen in hun leven, dus het is erg belangrijk voor hen om goed te kunnen pitchen. Willem introduceerde eerst de werkelijke betekenis van pitchen en hoe je een goede pitch kunt houden.

De ondernemers van Vakman Ondernemen waren druk bezig met de voorbereiding van de pitches die ze gaan presenteren over hun eigen bedrijf gaan, het enthousiasme spetterde van de ondernemers af. Willem gaf feedback over wat goed ging en wat beter kon.

Ook geïnteresseerd in een Pitchtraining?

gewoon doén...

Elke maandag het laatste nieuws van het Ondernemerslab in je mailbox?
Ja, ik abonneer me op de nieuwsbrief van het Ondernemerslab:
Ik ben: *

We spammen niet! Lees ons privacybeleid voor meer info.

Pin It on Pinterest

Share This