Een inspirerende meeting met John Lin, China eCommerce expert.
Al jaren timmert China hard aan de weg om te innoveren. Platformen zoals TikTok, WeChat en Alibaba zijn geïntegreerd in de Westerse samenleving en beïnvloeden de toekomst van onze retail. Wat betekent dit voor ons en welke lessen kunnen wij hieruit halen?
John Lin (林镇宇), China eCommerce expert brengt al jaren de Westerse en Oosterse cultuur dichter bij elkaar met zijn inspirerende lezingen.
Zo ook op 14 april 2023, waar hij ons Keynote podium betreedt met zijn verhaal over de Chinese platform economie en hoe we het beste kunnen leren van Chinese businessmodellen.
Over O2 Lab
Meer, toegankelijker en beter ondernemerschap in het onderwijs. Dat is waar O2LAB samen met het onderwijs, docenten en ondernemers aan werkt. O2 staat voor Ondernemerschap en Onderwijs én voor Ondernemerschap en Ondernemendheid. Ontdek hier hoe O2LAB ondersteunt bij meer, toegankelijker en beter ondernemerschapsonderwijs en wat jij als ondernemer of onderwijsprofessional hier aan hebt.
De samenleving vraagt steeds meer om een ondernemende mindset en vaardigheden bij ondernemers, werknemers en jongeren. Ondernemende mensen nemen namelijk sneller zelf de leiding over hun werk en loopbaan. Zij zien kansen, pakken nieuwe ideeën op en weten zo waarde voor zichzelf en anderen te creëren. Door meer samenwerking tussen het onderwijs en bedrijfsleven kan dit bereikt worden.
Meer weten? Check: https://www.rvo.nl/onderwerpen/o2lab
O2LAB Twente is een samenwerking tussen: Ondernemerslab ROC van Twente, MKB Twente en Saxion Centrum voor Ondernemerschap.
O2LAB hub Twente richt zich op het integreren van ondernemerschap (op basis van Entrecomp Framework) in het curriculum. Onder meer door te onderzoeken wat er in de verschillende opleidingen voor nodig is, door de inzet van ondernemerschapsambassadeurs en door een evaluatie instrument te ontwikkelen dat de effectiviteit van die ondernemerschapsonderwijs interventies kan meten.
Andere activiteiten zijn gericht op het versterken van betrokkenheid van ondernemers bij het onderwijs; ondernemers brengen actuele vraagstukken in en worden ingezet als mentoren en rolmodellen voor ondernemende studenten.
Ook verbetert het de start-up-ondersteuning door betere afstemming van bestaande practices van de partners en door te leren van elkaar.